You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

מה דינו של נהג משאית שהולכת רגל, אשר נפגעה, נצמדה לרכבו ולא ניתן היה לראותה?

נהג משאית קירור מסוג איווקו הסיע את רכבו בחולון, ברח' סוקולוב, והתקרב לצומת עם רח' אליהו קרוזה. המדובר בצומת מרומזר ומערכת הרמזורים עבדה אותה עת והיתה תקינה.

נטען נגד נהג המשאית כי התרשל בכך שנכנס לתוך מעבר החצייה שלפני הצומת, למרות האור האדום בכיוון נסיעתו ופגע בהולכת רגל, בת 81, אשר חצתה באותה עת את הכביש במעבר החצייה, וזאת בחסות האור הירוק, אשר דלק ברמזור הולכי הרגל בכיוון חצייתה.

 

 

הנאשם, על פי כתב האישום נהג ברשלנות בכך שלא נתן תשומת לב לדרך, לא הבחין בהולכת הרגל מבעוד מועד, לא אפשר את החצייה במעבר החצייה בבטחה ועלה עם המשאית על המעבר באור אדום, וכאשר עלה עם המשאית על מעבר החצייה, פגע בהולכת

הרגל עם הפינה הקדמית ימנית של המשאית. כתוצאה מההתנגשות נפגעה הולכת הרגל בפגיעות משמעותיות בגופה וההליכון בו אחזה נדרס תחת גלגלי המשאית.

במשפט אשר התקיים, בו ייצגנו את הנהג, טענו כי הולכת הרגל נצמדה לגוף המשאית ובנסיבות אלו לא ניתן היה להבחין בה מבעוד מועד, ולא ניתן היה אפוא לראותה קודם לפגיעה.

בוחן המשטרה אשר טיפל בתיק, לכשנחקר בחקירה נגדית, נשאל "האם ישבת בתא נהג המשאית?". על כך השיב הבוחן בשלילה ובעקבות זאת נשאל הבוחן "האם נכון שאם היית יושב בתא נהג המשאית, היית יכול ללמוד על נושא שדה הראייה?" ועל כך השיב הבוחן "זה היה אם הייתי מגיע ביום התאונה והנתונים היו מתאימים לאותו יום".

לאור תשובה זו נשאל הבוחן "מה ההבדל אם אתה יושב במושב הנהג ביום התאונה או ביום אחר?". לעניין זה השיב הבוחן כי "כשהגיע למקום, המשאית כבר לא היתה שם והוא לא מצא צורך לבצע שחזור".

בהמשך נשאל הבוחן בעניין שדה הראייה "כשנהג יושב בכיסא הנהג, מתי פעם אחרונה יכול לראות את הולכת הרגל?", ועל כך השיב: "לא יודע. כשהגעתי למקום, המשאית לא היתה שם, וזה לא היה מקום התאונה".

בהמשך אף נשאל הבוחן במפורש "תגיד לי, באיזה מרחק בין 0-15 מ' ניתן להבחין בהולכת הרגל, כשהיא חוצה לפני המשאית?" ועל כך השיב "אני לא ערכתי ניסוי ולכן אין לי תשובה".

סוף דבר, משנקבע כי נהג המשאית חדר עם המשאית לתוך מעבר החצייה, הודינו במסגרת הסדר טיעון באחריות לתאונה, ובהתחשב במחדלי החקירה של הבוחן ובטענותינו לגבי חוסר האפשרות להבחין בהולכת הרגל, הגענו להסכמה עם התביעה המשטרתית, לפיה הנאשם יפסל ל-21 ימים בלבד, כאשר עונש המינימום הינו 3 חודשי פסילה, ובנסיבות המקרה, לאור הפגיעה בהולכת הרגל בת 81, במעבר חצייה, לאחר שנכנסה למעבר באור ירוק, היה הנהג צפוי לפסילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה ארוכה בהרבה, ל-8-10 חודשים. מצורף סרט הוידאו אשר צולם בזמן אמת- ראו.

לכל שאלה וליעוץ מיידי ללא חיוב

חייגו עכשיו למספר:

03-5184567

או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם









Call Now Button
WhatsApp chat