ייעוץ חינם ייעוץ לפני חקירה

להאזנה:

 

עו'ד אילון ולירון אורון

אדם הנתקל בבעיית תעבורה, בין אם נרשם נגדו דו"ח ובין אם הוגש נגדו כתב אישום, בעקבות מעורבות בתאונת דרכים, אמור להגיע למשרדו של עורך הדין, ללא חשש שמא יחויב בתשלום. זאת מכיוון שאינו יודע מראש כמה יחויב והוא עלול למצוא את עצמו אנוס לשלם לעורך הדין, למרות שלכתחילה לא התכוון לעשות כן.

לכן במשרדנו מאמינים כי חשוב לתת הרגשה טובה לכל מי שנתקל בבעיה, כי הדלת פתוחה ובאפשרותנו לשמוע את הבעיה ולהתייחס אליה, מבלי שהדבר יהיה כרוך בהוצאה כספית.

ברור גם שמטבע הדברים, כשעורך הדין מעריך סיכונים מול סיכויים ולאור זאת מתייחס לגובה שכר טרחה, עצם הפגישה לא אמורה להיות כרוכה בעלות כספית.

יוצא מהכלל בעניין זה כאשר המדובר בפגישה בתיק חמור במיוחד מבחינת הסיכון לנהג, והכוונה לתאונת דרכים קטלנית, פה עורך הדין אמור לקיים פגישה מעמיקה שגם דורשת זמן רב, תוך התייחסות מעמיקה לפסקי הדין וגישת בתי המשפט במקרים דומים.

בפגישה זו ייתכן שהלקוח ידרש לשלם את שכר טרחת הפגישה וזאת כמובן בתיאום מראש.

 

ייעוץ חינם ייעוץ לפני חקירה - עו''ד תעבורה
ייעוץ חינם ייעוץ לפני חקירה – עו"ד תעבורה

בכל מקרה של פגישת יעוץ לגופו של עניין, שכר טרחת פגישה או הייעוץ אמורים להיות מסוכמים מראש, וזאת למניעת אי הבנה.

להבדיל מפגישה המזומנת לשיחה על הסיכוי והסיכון בתיק בו מדובר, כאשר הפגישה היא למטרת ייעוץ ולא למטרת גיבוש ההחלטה האם לשכור את שירותי הסנגור עמו אתה נפגש או לא, היעוץ עצמו במצב זה, שחשיבותו היא עצומה, יהיה כרוך בתשלום.

מדובר בייעוץ טרם חקירה.

מהי זכות ההיוועצות?

זכות ההיוועצות הינה זכות מוחלטת וזכות יסוד, מה גם שבוחן המשטרה אמור ליידע את החשוד בדבר זכותו להיוועץ בעורך דין טרם מסירת גרסתו. במקרים מסוימים, אמור בוחן המשטרה להסכים לדחות את החקירה ולזמן את החשוד למועד מאוחר יותר לאחר שהחשוד יתייעץ עם עורך הדין במשרדו, כל עוד אין המדובר בעצור.

במצב שאתה מזומן לחקירה ע"י הבוחן, והבוחן מונע ממך למשל להיפגש עם עורך הדין במשרדו לצורך ייעוץ, עליך לשאול את עורך הדין בטלפון עד כמה הפגישה במשרד הינה חיונית ועד כמה הדבר חשוב שלא להסתפק בייעוץ טלפוני. במקרה כזה אם הבוחן מסרב לאפשר את דחיית מתן העדות לצורך פגישה עם עורך הדין, תוכל להודיע לבוחן כי אתה שומר על זכות השתיקה, כיוון שהבוחן מונע ממך את האפשרות להיוועץ בעורך דין במשרדו.

ייעוץ טרם חקירה הינו בעל חשיבות מפליגה וזאת כאשר אדם מן הישוב לא בהכרח יודע מה טוב לו או מה עלול לפגוע בו כאשר הוא מפרט בפני השוטר את נסיבות האירוע.

לדוגמה, כאשר נהג נשאל באיזו מהירות הוא נסע כאשר הבחין בהולך רגל שהתפרץ לכביש, נטיית הלב של הנהג להדגיש כי נסע במהירות נמוכה ואף נמוכה בהרבה מהמהירות בה נהג בפועל וזאת מתוך הנחה מוטעית כי הדבר מלמד על נהיגה זהירה.

אמירה כזו הינה בבחינת בומרנג, וזאת באשר הבוחן יחשב כי לאור הערכת מהירות נמוכה, תגדל האפשרות להעצר מבעוד מועד וכתוצאה מכך הבוחן יוכל לקבוע כי התאונה היתה נמנעת מבחינתו של הנהג ומשלא הצליח להיעצר, הדבר מלמד על חוסר זהירות ומצדיק את העמדתו לדין.

בפגישת הייעוץ במשרדנו, עורך דין תעבורה יציג את צילום מקום האירוע ולאור זאת ייעץ ללקוח, כאשר תמונת המצב פרושה בפניו.

מהי זכות ההיוועצות?
מהי זכות ההיוועצות?

 

פגישת ייעוץ במקרה של תאונת דרכים

כאשר מדובר בתאונת דרכים ומתקיימת פגישת ייעוץ, עורך הדין יסביר ללקוח שלאחר שנחקר ע"י בוחן המשטרה, הוא עלול להיות מזומן במקום לשימוע בפני קצין משטרה, אשר מוסמך לשלול את רישיון הנהיגה מנהלית ל-60 יום בעקבות מעורבות בתאונת דרכים או 90 יום כאשר מדובר בתאונת דרכים קטלנית.

עורך הדין, מטבע הדברים, לא יוכל להיות נוכח בחקירה, אך זכותו של החשוד להיות מיוצג בהליך השימוע עצמו.

בעזרת ליווי עורך דין ממשרדנו להליך השימוע, נוכל לדאוג כי זכויות הלקוח לא יפגעו ולפעול למניעת הפסילה המנהלית.

יצוין גם כי כל האמירות של החשוד בהליך השימוע, אפילו שהן עלולות להפליל אותו, לא יכול שיזקפו לחובתו, באשר הליך השימוע נעשה ללא אזהרה, והוא מיועד בעיקר לאפשר לחשוד להתייחס לנסיבותיו האישיות והנזק שיגרם לו עקב שלילת רישיון הנהיגה באופן מנהלי ע"י קצין המשטרה.

פגישת ייעוץ במקרה של תאונת דרכים
פגישת ייעוץ במקרה של תאונת דרכים

 

נקלעת לבעיית תעבורה, פנה אלינו עוד היום לתיאום פגישה ללא עלות.

עורכי דין אורון – שומרים לך על הרישיון!

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

משרד עורכי דין אילון אורון

עו"ד אילון אורון הינו אחד מעורכי הדין המובילים בייצוג בתיקי התעבורה ברחבי המדינה מזה למעלה מ-40 שנה.

משמש יו"ר (משותף) של ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין.

הרצה רבות במסגרת שונות בתחום. מופיע תדיר בתוכניות טלוויזיה, רדיו בנדון.

כתב לאורך השנים מאמרים בכל אחד מהעיתונים היומיים, ומשמש אוטוריטה בתחום.

בנוסף אף הוציא לאור מספר ספרים בתחום, לרבות אנציקלופדיה המונה עשרות אלפי ערכים הנוגעים למשפטי התעבורה.

במשרדו עורכי דין המסייעים לו ואשר התמחו בתחום מזה שנים רבות, כולל שני בניו.