עורך דין נהיגה בשכרות

להאזנה:

 

שתיתם, נהגתם ונתפסתם? זה הזמן ליצור קשר עם עורך דין נהיגה בשכרות המתמחה בנושא ושיוכל לצמצם את הפגיעה המכבידה, תוך שמירה ככל שניתן על רישיונו של הנהג. מאמר זה מוגש כמדריך לעבירות נהיגה בשכרות על השלכותיהן החמורות, לצד הצגת מכלול האפשרויות העומדות בפני נאשמים בסוגיה והדרכים שבהן יוכל עורך הדין למצות אותן כראוי.

 

זומנתי למשפט ולשימוע בפני קצין משטרה. מה עכשיו?

גם נהגים נורמטיביים לחלוטין עלולים למצוא את עצמם במפגש מרתיע ומלחיץ עם החוק, שטוען כלפיהם לעבירת נהיגה בשכרות: אדם שחזר מחתונה של חברים קרובים, שם "הרים" איתם "לחיים"; דייט ערב בפאב שממנו חזרה נהגת לביתה ושכלל בסך הכל שליש בירה; מפגש משפחתי מורחב שכלל אווירה שמחה וסוחפת בה המוזמנים שתו ונהנו.

בכל אחד מהמקרים הללו קיים פוטנציאל לעצירתו של הנהג בצד ולדרישה כלפיו לבצע בדיקת נשיפה. אם התוצאה בבדיקה זו וגם במכשיר הינשוף, המהווה אינדיקציה לרמת האלכוהול, מצביעים על שכרות, הרי שאותו נהג יוזמן לדין ולשימוע טרם פסילה מנהלית, בה יוחלט האם לשלול את רישיונו ל-30 ימים, לעתים גם לצד השבתת רכבו.

אין כל ספק כי רגעי הבדיקה וחילופי הדברים עם שוטרי התנועה יכולים להיות מרתיעים ומבלבלים. ועם זאת, מומלץ לקחת נשימה עמוקה ולנסות להירגע, שכן עדיין אין המדובר בסוף העולם. על ידי טיפול משפטי איכותי ומושכל מצד עורך דין נהיגה בשכרות, ניתן יהיה לסיים את התיק במינימום נזק.

זה גם הזמן להזכיר כי אין מקום "לחרוש" את האינטרנט בחיפוש אחר מידע סותר ומבלבל שעה שנעצרתם ובוודאי שלא לשמוע לעצות מחברים ומכרים שחוו מקרים דומים. בהלה לחינם עלולה לדרבן גם את הנהג המיושב ביותר בדעתו לבצע טעויות ופעולות מזיקות בזמן אמת ולפגוע בסיכויו להביא להליך קצר בעל עונש מקל.

ולכן כתחליף לפאניקה והלחץ, מומלץ להישאר ערניים ומפוקסים ככל שניתן, לתעד ואף לנהל רישום לגבי ההתנהלות המשטרתית באירוע (ניתן לעשות זאת גם בדיעבד) וזאת על מנת שעורך דינכם יוכל להבין בצורה הטובה והמדויקת ביותר את שהתרחש בשטח ולהתמודד עם הראיות בדרכים אופטימליות תוך כדי הדיון המשפטי.

עורך דין נהיגה בשכרות
עורך דין נהיגה בשכרות

מהו העונש על עבירת נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות נמנית עם עבירות התעבורה הקשות והמחמירות ביותר, לגביה קיים עונש מינימום של פסילת רישיון הנהיגה למשך שנתיים. אם מדובר בעבירה חוזרת תוך שנה, עונשו של הנהג יעמוד על ארבע שנות פסילה והוא יהיה צפוי בנוסף למאסר בפועל, ככל שבעבירת השכרות הראשונה הוטל גם מאסר מותנה.

 

אז כיצד עורך דין נהיגה בשכרות צפוי לעזור בנושא?

ככל שעורך הדין יאתר ליקויים, כשלים ופגמים בחומר החקירה המשטרתי שנאסף מאירוע עצירתו ובדיקתו של הנהג, הדבר יאפשר לו לחתור להסדר טיעון שבמסגרתו התיק יסתיים בענישה קלה יותר. במקרים שבהם לא ניתן להגיע להסדר, יוכל עורך הדין להמשיך בניהול התיק תוך הצגת עדויות וטיעונים בשלב ההוכחות, המאפשרים לבית המשפט להשתכנע בצדקתו של הנהג.

 

שמעתי על מישהו שקיבל 3 חודשי פסילה על נהיגה בשכרות. היתכן?

כפי שקראתם, עונשם של נהגים בעבירת שכרות עומד על שנתיים שלילה. אז כיצד יתכן שישנם נהגים שעורך דינם מסיים את התיק עם היקף פסילה מועט כל כך? ובכן, התשובה לכך טמונה בסעיף העבירה המיוחסת לנהג:

ככל שאותו נהג פנה אל עורך דין נהיגה בשכרות כבר משלב הגשת כתב האישום כנגדו, עורך דינו צילם את תיק המשטרה ובו כל הראיות ותיעוד העבירה, מצא בו כשלים ראייתיים המאפשרים ניהול משא ומתן עם התביעה המשטרתית – כך ניתן יהיה להגיע, בחלק מהמקרים, להסכמה בנוגע להמרת סעיף העבירה לסעיף אחר וקל בהרבה, שעניינו נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

עונשם של נהגים שהורשעו בעבירת נהיגה תחת השפעה אכן עומד על 3 חודשי פסילה בלבד.

שמעתי על מישהו שקיבל 3 חודשי פסילה על נהיגה בשכרות. היתכן
שמעתי על מישהו שקיבל 3 חודשי פסילה על נהיגה בשכרות. היתכן

 

אילו כשלים ראייתיים ניתן לאתר?

  • העדר כיול תקופתי של מכשיר הינשוף, אותו ניתן לאמת מול התע"צ של תקינות המכשיר
  • ליקויים בזמנים המופיעים בדו"ח, למשל ביצוע הבדיקה בשעה מוקדמת משעת העצירה של הנהג כפי שנכתבה.
  • כשלים שנוגעים לבדיקת המאפיינים שבוצעה לנהג
  • העדר המתנה למשך 15 דקות מרגע עצירת הנהג ועד ביצוע בדיקת הינשוף, לרבות חוסר תיעוד בנוגע להנחיית הנהג להימנע מאכילה, שתייה ועישון עד ביצוע הבדיקה עצמה.
  • אי החלפת פיה במכשיר הינשוף טרם הבדיקה
  • ועוד

כל הכשלים הללו ועוד שורה של כשלים פוטנציאליים מופיעים בפסיקת בתי המשפט וכן בחוברת הוראות ההפעלה המשטרתית למכשירי הינשוף שנמצאת ביחידת התנועה. לא בכדי מכילים תיקי נהיגה בשכרות דפים רבים לרבות דו"ח בדיקת הינשוף, טפסי בדיקת המאפיינים ועוד מזכרים ורישומים שנערכו על ידי השוטרים באירוע עצמו.

עורך דין נהיגה בשכרות יקבל אליו העתק מכל התיק המלא שבידי המשטרה וככל שמיומנותו וניסיונו באיתור ליקויים, אף הקטנים שבהם, גבוהה במיוחד, כך הוא צפוי להשפיע לטובה על סיכויי הנהג לשמור על רישיונו.

חשוב לציין שלעתים קיימים חומרי חקירה רלוונטיים שאינם מועברים לעורך הדין בטענה כי אלו מסמכים פנימיים שנדרשים להישאר בידי המשטרה. אם מדובר בניירת שתשפוך אור על האירוע המלא, יגיש עורך דין נהיגה בשכרות בקשה לגילוי חומר חקירה, במסגרתה בית המשפט יורה ליחידת התנועה למסור לידי עורך הדין את החומר הרלוונטי.

אילו כשלים ראייתיים ניתן לאתר?
אילו כשלים ראייתיים ניתן לאתר?

 

על סירוב לבדיקה וכפירה באשמה

אמנם הזכות לסרב לבדיקות באשר הן שמורות לציבור, אך כאשר מדובר בבדיקת שכרות, חשוב לזכור שדינו של נהג סרבן כדינו של נהג שיכור. שהרי אם הנהג לא שתה – מדוע יסרב לבדיקה? לפיכך, גם נהגים סרבנים צפויים לשנתיים פסילת רישיון וכעת נדרש עורך דינם להתמודד מקצועית עם תיק יחסית מורכב יותר, מאשר תיקי אלכוהול בהם נמדדה תוצאה.

אז מה ניתן לעשות כאשר נהג סירב בשטח לבדיקת אלכוהול וזומן למשפט? ובכן, מכיוון שנסיבות הסירוב רבות, עורך דין נהיגה בשכרות מיומן ינסה לרדת לעומק ומהות סיבת הסירוב הספציפית של הנהג. זאת במקביל לאיתור הליקויים השגרתי שיבוצע, שיכול לעתים לחשוף כשלים נוספים שהתרחשו בשטח ושמנעו בפועל את בדיקת הנשיפה.

כך לדוגמה, טיפל משרדנו במקרים רבים שבהם לא עמד השוטר על משמעות והשלכות הסירוב לבדיקה – שלב חשוב והכרחי מאוד בבדיקות השכרות. אם לא הסביר השוטר את מהות הסירוב לנהג וזה בתורו לא הפנים את משמעות הסירוב ואת הענישה הכרוכה בכך, הרי שיוכל עורך הדין אף לחתור לביטול כתב האישום ואפילו זיכוי הנהג.

נסיבות אחרות לסירוב יכולות להיות רפואיות, המונעות מהנהג לבצע בדיקת נשיפה כנדרש ובמסגרתן שמורה לשוטר ההחלטה לבצע בתחנה בדיקת דם. במקרים של כפירה באשמה, כלומר שהנהג כופר במיוחס לו וטוען שלא היה שיכור במעמד המקרה או לחילופין כופר בכמות שנמדדה, באמינות המכשיר וכיוצ"ב, יהיה צורך לנהל דיון הוכחות (שמיעת ראיות) בבית המשפט, לאחריו תינתן הכרעה שיפוטית.

דיון זה כולל חקירה וחקירה נגדית לשוטרים והמתנדבים שפעלו בשטח מצד עורך דין נהיגה בשכרות, לעתים גם אלו שלקחו חלק בכיול המכשיר ובטיפול בו. כמובן שתיקים אלה דורשים תכנון מדויק של קו ההגנה, במסגרתו יוכל עורך הדין לספק טענות והגנות שונות שיטיבו עם פסק הדין בסופו של דבר.

עורך דין נהיגה בשכרות צפוי לשקול את כל האפשרויות המתאימות לנסיבות המקרה ולקבל החלטות מושכלות בנוגע לניהול התיק, על מנת לספק לו את התוצאה הטובה ביותר. להתייעצות בנושא ולבחינת דרכי הטיפול בגין המקרה שלכם, פנו כבר עכשיו למשרד עורך דין אילון אורון – עורך דין תעבורה בכיר ומנוסה כבר יותר מ-45 שנה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

משרד עורכי דין אילון אורון

עו"ד אילון אורון הינו אחד מעורכי הדין המובילים בייצוג בתיקי התעבורה ברחבי המדינה מזה למעלה מ-40 שנה.

משמש יו"ר (משותף) של ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין.

הרצה רבות במסגרת שונות בתחום. מופיע תדיר בתוכניות טלוויזיה, רדיו בנדון.

כתב לאורך השנים מאמרים בכל אחד מהעיתונים היומיים, ומשמש אוטוריטה בתחום.

בנוסף אף הוציא לאור מספר ספרים בתחום, לרבות אנציקלופדיה המונה עשרות אלפי ערכים הנוגעים למשפטי התעבורה.

במשרדו עורכי דין המסייעים לו ואשר התמחו בתחום מזה שנים רבות, כולל שני בניו.