ערעור על דוח משטרה

להאזנה:

 

קיבלתם דו"ח תנועה עם נקודות שעלול להביא אתכם לפסילת רישוי? השוטר רשם לכם דו"ח בלתי מוצדק? חכו רגע עם התשלום שלו. על ידי טיפול משפטי מקצועי ומדויק מצד משרדנו, ייתכן שיהיה ניתן להגיש ערעור על דוח משטרה שנרשם לכם ובכך להוכיח את חפותכם ואף למחוק את הנקודות כדי לשמור על רישיונכם.

 

דוח תנועה עם נקודות: מה כבר אפשר לעשות עם זה?

במציאות שבה חופש התנועה האישי שלנו הכרחי כל כך לשמירה על השגרה התקינה, מה הפלא שבמפגש עם שוטר בו נרשם דוח תנועה נרצה לעשות הכל כדי להוכיח את חפותנו ולהימנע מהנקודות האמורות בו?

כידוע, כמעט כל דוח משטרה שנמסר בגין עבירת תנועה, מחייב בנקודות רישוי (בין 2ל- 10 נקודות). נקודות אלה מצטברות עד כדי סנקציות שנקבעו בחוק, כך שבצבירת 36 נקודות תחול פסילת רישיון למשך 3 חודשים.

הענישה אף מחמירה הרבה יותר כאשר מדובר בצבירה שניה של 36 הנקודות- במקרה כזה יחויב הנהג בפסילת רישיון נהיגה ל-9 חודשים, יאלץ לעבור מבחנים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכן לעבור תיאוריה וטסט לקבלת רישיון הנהיגה.

בנסיבות אלה, רבים מהנהגים פונים אלינו על מנת לבדוק כיצד מגישים ערעור על דוח משטרה. עליכם לדעת שיש מספר דרכים בהן ניתן להתעמת עם האמור הדוח, כאשר האפשרות המרכזית תהיה הגשת בקשה להישפט בגין הדו"ח ובכך להביא את הנושא לכדי הכרעה שיפוטית, או לחילופין לכדי הסדר טיעון עם התביעה.

ערעור על דוח משטרה
ערעור על דוח משטרה

כל האפשרויות לטיפול בדוח תנועה

תשלום הקנס המופיע בדוח

תשלום הקנס יהיה בגובה הנקוב בדוח התנועה שהוטל עליכם, אך משמעותו אחת ויחידה – אתם מודים בעבירה שביצעתם וזאת מעצם ביצוע התשלום ועל כן יוטלו עליכם הנקודות האמורות בדו"ח. פירוש הדבר הוא שלא תוכלו לערער על הדו"ח ועל הענישה הנובעת ממנו ושנקודות הרישוי יצטברו לחובתכם מבלי שניתן לפעול למחיקתן.

אפשרות זו כמובן איננה הדבר הרצוי והמומלץ למי שמעוניין לערער על דוח משטרה שניתן לו ולכן מומלץ לבחור בה אך ורק בכפוף לייעוץ משפטי עם משרדנו, בהתאם לרקע התעבורתי ומצב הנקודות הנוכחי.

תשלום הקנס המופיע בדוח
תשלום הקנס המופיע בדוח

 

הגשת בקשה להישפט

דוחות ברירת המשפט מספקים חלופה לתשלום הדוח, באמצעותה ניתן לעמוד לדין בגין ביצוע העבירה. הגשת הבקשה מהווה ערעור על דוח המשטרה הלכה למעשה, כאשר יש לשלוח אותה תוך 90 ימים ולעקוב אחרי משלוח הבקשה.

 

הגשת בקשה לביטול הדוח או המרת הדוח באזהרה

אפשרות זו מצריכה פעולה בתוך 30 ימים בלבד – מסגרת הזמנים החוקית המותרת לבקשות מהסוג הזה. המרה באזהרה תתאפשר רק בעמידה בתנאי סף מסוימים וביניהם עבר תעבורתי נקי במשך 5 שנים, 7 שנות וותק וכן נסיבות אישיות שמצדיקות את הבקשה.

באשר לביטול הדו"ח, הרי שמדובר בנסיבות חריגות ומיוחדות בלבד, כמו למשל אם קיימת טעות בפרטי הזיהוי של מקבל הדוח שמטילה את העבירה כולה בספק גדול, או אם ישנן נסיבות מיוחדות שמצדיקות את הביטול.

אפשרות נוספת לביטול הדו"ח מתרחשת כאשר מסיבה כלשהי, לא מתקבל זימון לדין בשל הבקשה להישפט על הדו"ח וזאת בתוך שנה מיום הגשת הבקשה להישפט. החוק קובע כי חלה התיישנות במקרה כזה ועל כן סביר שהדו"ח יבוטל לחלוטין, ללא צבירת הנקודות בו כמובן.

 

הסבת הדוח על אדם אחר

ייתכן שסיבת הערעור על הדוח היא בשל העובדה שלא אתם הייתם אלו שביצעו את העבירה. התרחיש הנפוץ ביותר בנושא זה הוא כאשר הבעלים של רכב מסוים מקבל דו"ח מצלמה הנושא בקנס ובנקודות רישוי, אך אדם אחר נהג באותה העת ברכבו.

אם נרשם לכם דו"ח תנועה אך זהות מבצע העבירה הייתה שונה, חשוב לאתר את הנהג המדובר ולגבות ממנו תצהיר משפטי חתום, במסגרתו הוא מצהיר כי אכן ביצע את העבירה האמורה. הסבת הדו"ח היא פעולה הכרחית שתוביל לביטול העבירה מגיליון ההרשעות ולמחיקת הנקודות. לכן ככל שניתן להסב את הנקודות על הנהג בפועל, אין לשלם את הדו"ח.

הסבת הדוח על אדם אחר
הסבת הדוח על אדם אחר

 

הגשת ערעור על דוח משטרה במסגרת הזמנים המתאימים

כאמור, מסגרת 90 הימים לתשלום הדו"ח תאפשר לנהג לקבל החלטה מתאימה על דרך הפעולה הרצויה עבורו. יחד עם זאת, כאשר חולפים 90 הימים נחסמת בפני הנהג האפשרות להמיר, להסב, לבטל או להישפט בגין הדוח ולכן חשוב שלא לפספס את המועדים המדויקים.

אם בכל זאת חלפו 90 הימים, תינתן האפשרות להארכת מועד להישפט. אישור הבקשה תלוי בנימוקים המיוחדים בנוגע לאיחור בהגשה. כמובן שעל מנת לספק אותם בדרך הטובה ביותר, חשוב לפנות לעורך דין מומחה בדיני תעבורה בהקדם ולקבל סיוע להגשת הבקשה כנדרש.

 

אז כיצד לערער על דוח משטרה? לפניכם טבלה המכילה את כל האפשרויות הרלוונטיות

תיאור המצב הנוכחי הפעולה האפשרית למצב השלכות הפעולה
דו"ח משטרה עם נקודות רישוי תשלום הדו"ח הנהג יורשע, העבירה תתווסף לגיליון ההרשעות והנקודות ממנה יצטברו אוטומטית.
דו"ח משטרה עם נקודות רישוי הגשת בקשה להישפט יש לעקוב אחר הדואר הרשום ולהתייצב בבית המשפט בהתאם לזימון שיתקבל.
חלפו 90 הימים להישפט ניתן להגיש בקשה מנומקת להארכת מועד אם הבקשה תתקבל – יש להגיש למשטרה בקשה להישפט לאחר הארכה ולהמתין לזימון למשפט. במקרה כזה- מרגע שהוארך המועד להישפט- הנקודות בגין העבירה שהוארך לגביה המועד להישפט- נמחקות.

אם הבקשה תידחה – יש לשלם כפל קנס ולשאת בנקודות מהעבירה.

בקשה להמרה באזהרה ניתן להגיש בקשה בהתאם לתנאי סף בתוך 30 ימים הדוח יבוטל וכך גם הקנס והנקודות.
בקשה להסבת הדוח יש להגיש תצהיר חתום מצד מקבל הדוח ומבצע העבירה בפועל במסגרת הבקשה הדוח יוסב על הנהג בפועל

 

מהגשת הבקשה ועד קבלת מועד למשפט

כל ערעור על דוח משטרה נחשב לעניין פרוצדורלי לא מאוד מורכב, אך כזה שדורש בקיאות מסוימת והקפדה על אופן העריכה והמילוי של כל הפרטים. גם טעות בספרה אחת ממספר תעודת הזהות עשויה לגרום לדחיית הבקשה בסופו של דבר, בוודאי שגם טעות במילוי כתובת המכתב הנשלח בדואר רשום.

חשוב להבהיר שאם קיבלתם דו"ח מודפס (כלומר שלא נכתב ידנית על ידי השוטר), הוא כבר מכיל את פרטיכם בספח הבקשה להישפט, כך שכל שצריך לעשות יהיה לחתום עליו ולשלוח אותו למרכז פניות נהגים במשטרת ישראל וזאת בדואר רשום. כמובן יש לשמור את אישור המשלוח לצורך מעקב ולהמתין לקבלת הזמנה לדין, שתישלח גם היא בדואר רשום.

לא אחת קורה שהנהגים לא מקבלים את הדואר הרשום המכיל את הזמנתם לדיון וכתוצאה מכך נשפטים בהעדרם, תוך שמוטלים עליהם עונשים שונים, לעתים גם פסילת רישיון. יש להתייצב במועד הדיון ובשעה שנקבעו. מומלץ, בכל מקרה להתייעץ עם עו"ד העוסק בדיני תעבורה.

 

לסיכום, אם קיבלתם דו"ח- עדיף קודם לכן להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום דיני התעבורה.

משרד עורכי דין אורון נחשב לוותיק והמיומן ביותר בישראל. עם למעלה מ-45 שנות ניסיון וייצוג של אלפי נהגים, למשרדנו הידע והמיומנויות אשר יסייעו לכם לשמור על רישיונכם.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

משרד עורכי דין אילון אורון

עו"ד אילון אורון הינו אחד מעורכי הדין המובילים בייצוג בתיקי התעבורה ברחבי המדינה מזה למעלה מ-40 שנה.

משמש יו"ר (משותף) של ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין.

הרצה רבות במסגרת שונות בתחום. מופיע תדיר בתוכניות טלוויזיה, רדיו בנדון.

כתב לאורך השנים מאמרים בכל אחד מהעיתונים היומיים, ומשמש אוטוריטה בתחום.

בנוסף אף הוציא לאור מספר ספרים בתחום, לרבות אנציקלופדיה המונה עשרות אלפי ערכים הנוגעים למשפטי התעבורה.

במשרדו עורכי דין המסייעים לו ואשר התמחו בתחום מזה שנים רבות, כולל שני בניו.