אמת המידה לבחינת הסוגיה

יש לתת משקל רב למשך הזמן שחלף ממועד אירוע התאונה ועד למועד הגשת התלונה בשעה שבאים להחליט בשאלה האם לפתוח בחקירה אם לאו, בתאונה של נזק לרכוש. ככל שיחלוף זמן רב יותר, הסיכוי שייפתח תיק חקירה יקטן. דברים אלו יפים גם כאשר מדובר בתאונה שבה היו  נפגעים באופן קל;   גם כאן, ככל שיחלוף זמן רב יותר, הסיכוי  שייפתח תיק חקירה יקטן.

העונש בעקבות ההרשעה:

מידת העונש בעקבות הרשעה בגרימת תאונת דרכים ללא נפגעים תלויה בחומרת האישומים. כך, לדוגמה, כאשר נהג גרם לתאונת דרכים עקב אי ציות לתמרור "עצור" או אי אי ציות לרמזור אדום, עונשו לא יפחת מפסילת הרשיון לשלושה חודשים בפועל, כשבנסיבות מחמירות העונש עלול להיות אף כבד יותר. אז, לשופט יש כמובן שיקול דעת להסתפק בפסילה לתקופה קצרה יותר או להימנע מהטלת פסילה כלל.

 

 

 

המשך

קרא עוד על:

אי ציות לרמזור אדום

נהיגה ללא רישיון

תאונות דרכים קטלנית

תאונת דרכים עם נפגעים

תאונת דרכים ללא נפגעים

עבירות תעבורה 

נהיגה בשכרות

להערכת סיכוייך ללא חיוב או יצירת קשר לחץ/י כאן

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

משרד עורכי דין אילון אורון

עו"ד אילון אורון הינו אחד מעורכי הדין המובילים בייצוג בתיקי התעבורה ברחבי המדינה מזה למעלה מ-40 שנה.

משמש יו"ר (משותף) של ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין.

הרצה רבות במסגרת שונות בתחום. מופיע תדיר בתוכניות טלוויזיה, רדיו בנדון.

כתב לאורך השנים מאמרים בכל אחד מהעיתונים היומיים, ומשמש אוטוריטה בתחום.

בנוסף אף הוציא לאור מספר ספרים בתחום, לרבות אנציקלופדיה המונה עשרות אלפי ערכים הנוגעים למשפטי התעבורה.

במשרדו עורכי דין המסייעים לו ואשר התמחו בתחום מזה שנים רבות, כולל שני בניו.