מוות בשטח המת -2

להאזנה:

 

בית-המשפט לתעבורה הרשיע את נהג המשאית. העניין נדון בבית-משפט השלום בתל אביב בפני השופטת גדות. הסניגור טען כי לא היה כל פגם בהתנהגות נהג המשאית, אשר עמד לפני הצומת באור אדום, והחל להתקדם רק לאחר שהתחלף האור לירוק, ושהחל בכניסה לצומת לא היתה הולכת-הרגל בשדה-ראייתו, ולכן הוא לא אחראי למותה.

 

נציגת הפרקליטות טענה, כי הנהג אחראי לגרימת התאונה, וכי היה עליו להביא בחשבון (ובנהג מקצועי עסקינן), כי הולך-רגל עלול להיכנס למעבר-חציה, למרות הופעת האור האדום להולכי-רגל, או להיכנס למעבר באור ירוק, לחצותו באיטיות, ולמצוא את עצמו בתחום המעבר, כאשר האור להולכי-רגל כבר התחלף לאדום.

 

בנסיבות אלו – כך לפי גישת הפרקליטות – צריך היה הנהג לשים לב לתנועת הולכי-רגל במעבר, בשעה שהמתין באור אדום. כך היה מבחין בהולכת-הרגל לפני שנכנסה לשטח המת.

השופטת הרשיעה את הנהג וקבעה, כי הוא אחראי לגרימת התאונה, כי עמד לרשותו זמן של "לפחות 5 שניות", שבהן יכול היה להבחין בהולכת-הרגל טרם כניסתה לשטח המת. כיוון שלא הבחין בהולכת-הרגל באותן 5 שניות של חסד – דמו בראשו, והוא אחראי לתוצאה הקטלנית.

מוות בשטח המת -2
מוות בשטח המת -2

 

לעניין העונש, התחשבה השופטת בנסיבותיו החריגות במיוחד של מקרה זה, ברשלנותה התורמת הגבוהה של הולכת-הרגל, ובעינוי הדין שנגרם לנהג באשר התאונה אירעה למעלה משלוש שנים לפני מתן פסק-הדין.

Lawer (15)

לנוכח זאת, נגזר על נהג המשאית עונש של מאסר על-תנאי, פסילת רשיון נהיגה ל-18 חודשים בפועל (עונש הפסילה המינימלי בחוק במקרה של תאונה דרכים קטלנית הנו 3 שנים, ומקובל להטיל עונשים בין שמונה לעשר שנות פסילה), פסילה על-תנאי של שלוש שנים למשך שלוש שנים במקרה של הרשעה בתאונת דרכים קטלנית, וקנס בשיעור

3,000 ₪.

 

ערעור, הרשעה והקלה

סניגורו של הנהג ערער על הרשעתו בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב. הערעור נשמע בפני סגן הנשיא השופט, מנחם אילן, והשופטים, דוד בר-אופיר ואפרים שלו.

 

בית-המשפט המחוזי דחה את הערעור על ההרשעה, אך התחשב בנסיבות המיוחדות של המקרה, בעברו הנקי של הנהג במשך 18 שנות נהיגה ובעינוי הדין שנגרם לו. למרות שהמדובר בעונש קל – בהתחשב בתוצאות הקטלניות של התאונה – הקל בית-המשפט המחוזי בעונש "בהתחשב בעמדת בא-כוח המדינה, בהתחשב בעובדה שמדובר ברשלנות שמקורה במבנה המיוחד של המשאית הכבדה שנהג בה המערער בזמן התאונה", בעקבות זאת, סויג העונש כך ש-18 חודשי פסילת רשיון נהיגה בפועל שנגזרו, סויגו רק על נהיגת משאית, והותר למערער לנהוג ברכב מסוג אחר.

הלקח הבטיחותי:

נהג חייב לשים ליבו אם הולכי רגל חוצים במעבר – גם כאשר הנהג במצב עמידה ברמזור אדום.

 

 

המשך

 

 

קרא עוד על:

 

נהיגה ללא רישיון

נהיגה במהירות מופרזת

תאונות דרכים קטלנית

תאונת דרכים עם נפגעים

תאונת דרכים ללא נפגעים

נהיגה בשכרות

כמות אלכוהול מותרת בדם

 

 

להערכת סיכוייך ללא חיוב או יצירת קשר לחץ/י כאן

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

משרד עורכי דין אילון אורון

עו"ד אילון אורון הינו אחד מעורכי הדין המובילים בייצוג בתיקי התעבורה ברחבי המדינה מזה למעלה מ-40 שנה.

משמש יו"ר (משותף) של ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין.

הרצה רבות במסגרת שונות בתחום. מופיע תדיר בתוכניות טלוויזיה, רדיו בנדון.

כתב לאורך השנים מאמרים בכל אחד מהעיתונים היומיים, ומשמש אוטוריטה בתחום.

בנוסף אף הוציא לאור מספר ספרים בתחום, לרבות אנציקלופדיה המונה עשרות אלפי ערכים הנוגעים למשפטי התעבורה.

במשרדו עורכי דין המסייעים לו ואשר התמחו בתחום מזה שנים רבות, כולל שני בניו.