אי ציות לתמרור "עצור" או "מתן זכות קדימה"
במקרה שנהג נכנס לצומת שבו מוצב תמרור "עצור" או תמרור "תן זכות קדימה", ולאחר מכן הוא מעורב בתאונת דרכים שנבעה מאי-הציות להוראות התמרור, הכלל הוא, שהנהג יימצא אשם בתאונה, משום שהאחריות מוטלת על מי שהתמרור מוצב בדרכו. יחד עם זאת, כאשר הנהג אשר בדרכו מוצב תמרור, מוכיח כי כשנכנס לצומת הצומת היה עדיין פנוי, עשוי בית המשפט לזכותו למרות שבהמשך התנגש אותו נהג ברכב אשר הגיע בכיוון המצטלב.
דוגמה : הנהג נכנס לצומת פנוי ולכן זוכה
בבית המשפט לתעבורה בבאר שבע הואשמה נהגת אוטובוס בביצוע עברה של אי ציות לתמרור "עצור" ובגרימת תאונת דרכים שנבעה מביצוע עברה זו. הנהגת עצרה לפני כניסתה לצומת. הדרך החוצה הייתה בכביש דו נתיבי ודו מסלולי . כשעמדה הנהגת להשלים את מעבר המסלול הראשון והתקרבה לאי התנועה, הבחינה ברכב מימין אשר החל לעקוף שיירת כלי רכב. עקב כך, נאלצה הנהגת להיעצר ולא המשיכה בפנייה שמאלה לתוך הצומת. בעת שהנהגת הייתה במצב של עצירה, הגיע במהירות רכב אחר ופגע בה. שופט התעבורה הרשיע את הנהגת בגרימת התאונה.
הנהגת ערערה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, והשופט אפרים לרון קיבל את הערעור וזיכה אותה. בהכרעת הדין בערעור ציין השופט, כי אמנם יש לתת זכות קדימה גם לכלי רכב הנמצאים בצומת או הנכנסים/מתקרבים לצומת ואין לבצע את הפנייה בשני שלבים. אולם, כאשר מבנה הכביש מאפשר את ביצוע הפנייה, אין בעצם הכניסה לצומת משום אי כיבוד זכות הקדימה. זאת, אם הדבר לא מאלץ כלי רכב אחרים לסטות או להאט כפי שהדבר היה במקרה הנוכחי.
במקרה דומה, זיכה בית המשפט המחוזי בבאר שבע נהג משאית כבדה מגרימת תאונת דרכים עקב אי ציות לתמרור עצור. זאת, משום שכאשר החל אותו נהג משאית בפנייה בתוך הצומת, היה הצומת עדיין פנוי.