המשך הגומי נקרע- הרוכב נפצע

הנהג, שהתבקש להסביר כיצד אירעה התאונה שתוצאותיה ילווו אותו כל חייו, השיב: "לא יודע מה קרה לגומי, שהשתחרר וגרם להסתבכות תיק החפצים בגלגל האחורי." עקב התאונה הועמד נהג האופנוע לדין בבית-המשפט לתעבורה בבאר שבע.

לפי האמור בכתב האישום, חטא הרוכב בנהיגה לא זהירה ובהתנהגות שגרמה לתוצאות התאונה, כיוון שנהג באופנוע כאשר המטען אינו קשור כראוי. סנגורו של הנהג החליט להודות באישום, למרות שהמדובר כמעט בכוח עליון. זאת כיוון שכל עוד אין לנהג הסבר מדוע ולמה השתחרר הגומי, האחריות רובצת עליו, על פי הכלל המשפטי אודות "הדבר מדבר בעדו", וההנחה לכאורה היא שהרוכב לא קשר את המטען באופן הולם, או אפילו מתח את הגומי יתר על המידה. על פי הדין נהג המורשע בגרימת חבלה קשה ("של ממש") דינו להיפסל מלנהוג לתקופה מינימאלית של שלושה חודשים בפועל. לפיכך, נגזר על הרוכב, בהתחשב בתוצאות התאונה ובהרשעותיו הקודמות, עונש של 500 ₪ קנס, שלושה חודשים פסילת רשיון הנהיגה, וארבעה חודשים מותנים לשנתיים.

נהיגה במהירות

הרוכב הגיש ערעור על חומרת העונש לבית-המשפט המחוזי בבאר שבע, ובו פירט את הנכות הקשה שנגרמה לו. סנגורו טען שהרוכב נענש דיו בידי שמים, ויש להקל עמו ולאפשר לו להמשיך ולהתפרנס בנהיגת רכב. הסנגור ביקש לסייג את הפסילה באופן שיאופשר למערער לנהוג ברכב פרטי, אפילו כפוף להארכת תקופת הפסילה לגבי הרכב הדו אופני. הערעור נשמע בפני השופט אפרים לרון, והשופט קיבל את הערעור, התחשב במצבו של המערער ופציעתו הקשה והתיר לו לנהוג על רכב דו אופני למשך כל תקופת הפסילה (הפסילה המסויגת הוארכה משלושה חודשים לשישה). בנימוקי פסק הדין כתב השופט, כי רשלנותו של המערער התבטאה לא באופן נהיגתו אלא בקשירת המטען.

הלקח הבטיחותי: יש להקפיד בקשירת המטען למניעת התאונה.

המשך

  

 

 קרא עוד על:


נהיגה ללא רישיון

נהיגה במהירות מופרזת

תאונות דרכים קטלנית

תאונת דרכים עם נפגעים

תאונת דרכים ללא נפגעים

נהיגה בשכרות

כמות אלכוהול מותרת בדם 

 

להערכת סיכוייך ללא חיוב או יצירת קשר לחץ/י כאן

הגומי נקרע- הרוכב נפצע

אחריות הרוכב לתאונת דרכים שנגרמה כיוון שהגומי שקשר את המטען באופנוע נקרע.

האופנוע הוא כלי מסוכן, כידוע, ורוכבי האופנועים מסתכנים במעורבות בתאונות דרכים, לא רק במקרה שהם עצמם חוטאים בנהיגה לא זהירה או הרפתקנית, אלא גם במקרה שנהג אחר פוגע בהם. ואז, מטבע הדברים הפגיעה ברוכבי האופנוע קשה יותר, בהעדר המיגון שזוכה לו הנוסע ברכב סגור. אלא שבכך לא מתמצה הסיכון, ולעיתים עלול רוכב האופנוע להיקלע לתאונה קשה, אפילו אם האופנוע לא נפגע ע"י רכב אחר, ולמרות נהיגה זהירה של הרוכב, והכול-כמעט-בגין התערבות כוח עליון.

נהיגה במהירות

 

והרי דוגמה: רוכב אופנוע נהג אופנוע כבד מאילת לכיוון ירושלים, ומאחוריו ישבה חברתו. הרוכב נסע במהירות חוקית (80 קמ"ש) בכביש הערבה, באור יום, במזג אוויר נאה, ובקטע כביש ישר ונקי מעיקולים. והנה התרחש אירוע לא צפוי והרה אסון, שאת תיאורו פירט הרוכב בהודעתו במשטרה: "הרגשתי שהגלגל האחורי ננעל, וכתוצאה מכך התהפכנו עם האופנוע." התברר שתיק החפצים שקשר הרוכב לסבל שמאחורי המושב האחורי השתחרר ונתפס בכנף האחורית. עקב כך התהפך האופנוע. הרוכב נזרק לכביש, בגדיו התחככו עם האספלט החם, ונגרמו לו כוויות שהותירו בגופו לצמיתות צלקות עמוקות. הוא אושפז תקופה ארוכה ובהמשך נאלץ להלך בעזרת קביים. חברתו נפגעה קל יחסית.


המשך

  

 

 קרא עוד על:


נהיגה ללא רישיון

נהיגה במהירות מופרזת

תאונות דרכים קטלנית

תאונת דרכים עם נפגעים

תאונת דרכים ללא נפגעים

נהיגה בשכרות

כמות אלכוהול מותרת בדם 

 

 

להערכת סיכוייך ללא חיוב או יצירת קשר לחץ/י כאן

הגומי נקרע- הרוכב נפצע

 

 

 

אחריות הרוכב לתאונת דרכים שנגרמה כיוון שהגומי שקשר את המטען באופנוע נקרע.

 

 

האופנוע הוא כלי מסוכן, כידוע, ורוכבי האופנועים מסתכנים במעורבות בתאונותדרכים, לא רק במקרה שהם עצמם חוטאים בנהיגה לא זהירה או הרפתקנית, אלא גם במקרה שנהג אחר פוגע בהם. ואז, מטבע הדברים הפגיעה ברוכבי האופנוע קשה יותר, בהעדר המיגון שזוכה לו הנוסע ברכב סגור. אלא שבכך לא מתמצה הסיכון, ולעיתים עלול רוכב האופנוע להיקלע לתאונה קשה, אפילו אם האופנוע לא נפגע ע"י רכב אחר, ולמרות נהיגה זהירה של הרוכב, והכול-כמעט-בגין התערבות כוח עליון.

 

והרי דוגמה: רוכב אופנוע נהג אופנוע כבד מאילת לכיוון ירושלים, ומאחוריו ישבה חברתו. הרוכב נסע במהירות חוקית (80 קמ"ש) בכביש הערבה, באור יום, במזג אוויר נאה, ובקטע כביש ישר ונקי מעיקולים. והנה התרחש אירוע לא צפוי והרה אסון, שאת תיאורו פירט הרוכב בהודעתו במשטרה: "הרגשתי שהגלגל האחורי ננעל, וכתוצאה מכך התהפכנו עם האופנוע." התברר שתיק החפצים שקשר הרוכב לסבל שמאחורי המושב האחורי השתחרר ונתפס בכנף האחורית. עקב כך התהפך האופנוע. הרוכב נזרק לכביש, בגדיו התחככו עם האספלט החם, ונגרמו לו כוויות שהותירו בגופו לצמיתות צלקות עמוקות. הוא אושפז תקופה ארוכה ובהמשך נאלץ להלך בעזרת קביים. חברתו נפגעה קל יחסית.

 

הנהג, שהתבקש להסביר כיצד אירעה התאונה שתוצאותיה ילווו אותו כל חייו, השיב: "לא יודע מה קרה לגומי, שהשתחרר וגרם להסתבכות תיק החפצים בגלגל האחורי." עקב התאונה הועמד נהג האופנוע לדין בבית-המשפט לתעבורה בבאר שבע.

 

לפי האמור בכתב האישום, חטא הרוכב בנהיגה לא זהירה ובהתנהגות שגרמה לתוצאות התאונה, כיוון שנהג באופנוע כאשר המטען אינו קשור כראוי. סנגורו של הנהג החליט להודות באישום, למרות שהמדובר כמעט בכוח עליון. זאת כיוון שכל עוד אין לנהג הסבר מדוע ולמה השתחרר הגומי, האחריות רובצת עליו, על פי הכלל המשפטי אודות "הדבר מדבר בעדו", וההנחה לכאורה היא שהרוכב לא קשר את המטען באופן הולם, או אפילו מתח את הגומי יתר על המידה. על פי הדין נהג המורשע בגרימת חבלה קשה ("של ממש") דינו להיפסל מלנהוג לתקופה מינימאלית של שלושה חודשים בפועל.

 

לפיכך, נגזר על הרוכב, בהתחשב בתוצאות התאונה ובהרשעותיו הקודמות, עונש של 500 ₪ קנס, שלושה חודשים פסילת רשיון הנהיגה, וארבעה חודשים מותנים לשנתיים.

 

הרוכב הגיש ערעור על חומרת העונש לבית-המשפט המחוזי בבאר שבע, ובו פירט את הנכות הקשה שנגרמה לו. סנגורו טען שהרוכב נענש דיו בידי שמים, ויש להקל עמו ולאפשר לו להמשיך ולהתפרנס בנהיגת רכב. הסנגור ביקש לסייג את הפסילה באופן שיאופשר למערער לנהוג ברכב פרטי, אפילו כפוף להארכת תקופת הפסילה לגבי הרכב הדו אופני.

 

הערעור נשמע בפני השופט אפרים לרון, והשופט קיבל את הערעור, התחשב במצבו של המערער ופציעתו הקשה והתיר לו לנהוג על רכב דו אופני למשך כל תקופת הפסילה (הפסילה המסויגת הוארכה משלושה חודשים לשישה). בנימוקי פסק הדין כתב השופט, כי רשלנותו של המערער התבטאה לא באופן נהיגתו אלא בקשירת המטען.

 

הלקח הבטיחותי: יש להקפיד בקשירת המטען למניעת התאונה.

להערכת סיכוייך ללא חיוב או יצירת קשר לחץ/י כאן