להאזנה:
ציות לתמרור עצור
נהג סובארו, שנסע בצומת הרחובות המשביר- המלאכה באזור התעשייה בחולון, הואשם בבית-המשפט שלא נתן זכות קדימה לרכב בכיוון המצטלב, בניגוד להוראת תמרור 'עצור'. המדובר בעבירת תנועה חמורה הרשומה בתוספת השנייה לפקודת התעבורה, והרשעה בה גורמת להפעלת עונש מותנה, אם קיים עונש כזה בגיליון ההרשעות של הנהג, ואם הנהג עובר לאחר ההרשעה עבירה נוספת המנויה ברשימת התוספת השנייה, דינו להיפסל לפחות לחודשיים בפועל.
שוטרת שעמדה במרחק כ-25 מטרים מהצומת, במסגרת משימת פיקוח ללכידת נהגים שלא מצייתים להוראת התמרור, העידה בבית-המשפט, כי הנאשם הגיע עם רכבו עד לקו העצירה. הוא עצר עצירה מוחלטת, אך לפתע פנה ימינה אל רחוב המלאכה. באותו הרגע הגיע משמאל רכב מסחרי, ונאלץ לבלום. בעקבות הבלימה הזאת הואשם נהג הסובארו באי מתן זכות קדימה. הנהג הנאשם טען בעדותו כי לא היו דברים מעולם, והוא ביצע את הפנייה ימינה בלי להפריע לכלי הרכב שהתקרבו משמאלו בצומת. שופט בית-המשפט לתעבורה בתל-אביב, משה שמאי, קיבל את טיעוני הסנגור והחליט לזכות אותו.
מפסק הדין עולה, כי השוטרת הודתה בחקירה נגדית, כי בדו"ח שכתבה לא ציינה היכן בדיוק בלם הרכב שנכנס לצומת, אך בשרטוט שערכה בצדו השני של הטופס ציינה כי האט כדי למנוע התנגשות. השוטרת אמרה עוד כי ברישום שערכה מאחורי הדו"ח ציינה, שנהג הרכב המסחרי נכנס לצומת "בעיתוי לא נכון".
בית-המשפט החליט בנסיבות אלו לזכות את הנאשם, ובין הנימוקים ציין השופט, כי לא ניתן להרשיע נהג בהפרת זכות קדימה של נהג אחר על סמך אמירה בעלמא של שוטר, שלפיה נאלץ רכב אחר להאט. "עם כל הכבוד", המשיך השופט, "קשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי לאדם לקבוע אם הרכב ממולו אמנם האט. הדבר היה שונה, אם הרכב היה בולם בלימת חירום. במקרה זה היתה השוטרת גם שומעת את חריקת הבלמים וגם רואה שהרכב נעצר. אך זה לא המקרה שלפנינו. באשר במקרה זה השוטרת העידה כי מדובר ברכב אשר האט בלבד."
בנסיבות שצוינו העדיף השופט את גרסתו של הנהג הנאשם, שלפיה לא היה בצומת כל רכב, אשר נאלץ להאט עקב פנייתו ימינה, ולכן זוכה הנהג כדין.
קרא עוד על:
תאונת דרכים ללא נפגעים