יב.5. הרשעת נהג על-בסיס "חישובי ממוצעים"

כאשר קיימים נתונים, לפיהם הולך-רגל חצה חלק מהכביש בהליכה, ובהמשך החל לרוץ, לא מוצדק להרשיע נהג רק על-בסיס "חישוב ממוצע" – היינו חישוב הכולל ממוצעי מהירות ההליכה ומהירות הריצה. בעניין זה, קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב הדסה בן עיתו, במקרה שהתעורר בפנייה, כי לא ניתן "לחתוך גורלו של נאשם על פי חישוב אריתמטי ושרירותי".[1] בנוסף, קבעה השופטת כי כאשר מדובר בפער של מטרים בודדים או שניות ספורות לא ניתן להרשיע נהג, כלומר אין די בכך שבוחן המשטרה יקבע שאילו הנהג היה מבחין בהולך הרגל "מעט קודם לכן" הוא היה מצליח להיעצר מספר מטרים לפניו. החישוב המתמטי בשחזור תאונות דרכים אינו מדע מדויק, ולכן יש להיזהר מהרשעה במקרים גבוליים. השופטת בן-עיתו פסקה כי אין להסיק שאילו הפגיעה בהולך הרגל – שמותו נגרם בתאונה – הייתה נגרמת במהירות קטנה יותר כי אז התוצאה לא הייתה קטלנית.

[1]  ע"פ 1069/86, הרשפלד נגד מ.י. פס"ת 8 עמוד 20.

 

המשך

קרא עוד על:

אי ציות לרמזור אדום

נהיגה ללא רישיון

תאונות דרכים קטלנית

תאונת דרכים עם נפגעים

תאונת דרכים ללא נפגעים

נהיגה בשכרות

עבירות תעבורה 

להערכת סיכוייך ללא חיוב או יצירת קשר לחץ/י כאן

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

משרד עורכי דין אילון אורון

עו"ד אילון אורון הינו אחד מעורכי הדין המובילים בייצוג בתיקי התעבורה ברחבי המדינה מזה למעלה מ-40 שנה.

משמש יו"ר (משותף) של ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין.

הרצה רבות במסגרת שונות בתחום. מופיע תדיר בתוכניות טלוויזיה, רדיו בנדון.

כתב לאורך השנים מאמרים בכל אחד מהעיתונים היומיים, ומשמש אוטוריטה בתחום.

בנוסף אף הוציא לאור מספר ספרים בתחום, לרבות אנציקלופדיה המונה עשרות אלפי ערכים הנוגעים למשפטי התעבורה.

במשרדו עורכי דין המסייעים לו ואשר התמחו בתחום מזה שנים רבות, כולל שני בניו.