איך לצאת זכאי בתיק תעבורה

להאזנה:

 

הספר "איך לצאת זכאי בתיק תעבורה" מכיל מאמרים רבים שפורסמו גם בעיתונות
ומדבר על תיקי תעבורה בהם עו"ד תעבורה אילון אורון שימש כסנגור, במשך 45 שנותיו בתחום.

איך לצאת זכאי

הספר מחולק לנושאים וביניהם:

נהגים במשפט | נהיגה בשכרות | תאונות דרכים

משפט תעבורה | נהגים ושוטרים | ענישה וחנינה

אופנועים | הולכי רגל | זכות קדימה | אופניים

איך לצאת זכאי בתיק תעבורה
איך לצאת זכאי בתיק תעבורה

נהגים במשפט

פרק זה עוסק בכך שנהגים צעירים אינם בהכרח נחשבים לנהגים מסוכנים יותר, עכב הייותם צעירים. העובדה שבתאונת דרכים היה מעורב נהג צעיר, לא מעידה דבר על כך שהנהג לא זהיר ויתכן שאם היה נהג ותיק יותר, היה מצליח להימנע ממצב של תאונת דרכים.

נהיגה בזמן פסילה

בפרק זה נציג כיצד נהג אשר מתבשר כי רישיונו נפסל על ידי בית המשפט ובנוסף שוטר עוצר אותו, מציג בפניו את פסק הדין והוא מרשה לעצמו לעלות על רכב ולנהוג בכל זאת, איך יתכן שלא ביצע את העבירה ומדוע זוכה בדין.
במאמר שכותרתו נהיגה בזמן פסילה – בית המשפט העליון ביטל את יתרת העונש, אנו מציגים את סיפורו של נהג, אשר הצליח לפרוץ את חומות בית המשפט העליון בתיק בו קיבלתי רשות ערעור ועקב כך בוטלה תקופת הפסילה שהוטלה עליו.

אשר מתבקשת רשות ערעור על הרשעה או עונש, נטיית בית המשפט העליון, בכמעט כל המקרים, היא לדחות את הבקשה בנימוק שאין המדובר בשינוי הלכה או שהמדובר בעניינו הפרטי של מי שלטענתו הוטל עליו עונש חמור מדי.
הבעיה היא שאפשר להגיע עד בית המשפט העליון אך לא להיכנס בשעריו, אלא אם אתה מצטרף לקבוצת מטיילים. מסתבר כי למרות שמדובר בנהג שנהג בזמן פסילה, מצא הנשיא מאיר שמגר לפתוח את שערי בית המשפט העליון ולאפשר את שמיעת הערעור. מדובר היה באב שנהג ברכבו, על אף שרשיונו נפסל, על מנת להסיע את בנו לאחות במושב ולהפקיד בידיה את בנו החולה ולמהר חזרה לביתו, בו הותיר את בתו הפעוטה ללא השגחה.

נהיגה ללא רישיון – זיכוי מחמת הספק

במאמר זה מסופר על רכב צבאי שעבר תאונה ובו ישבו שני חיילים כאשר לשניהם לא היה רישיון נהיגה. כתוצאה מהתאונה אחד החיילים נפצע קשה ולא זכר את האירוע וכלל ואילו חברו שנפצע קל טען, כי מטבע הדברים, החבר אשר נפצע קשה, הוא זה אשר נהג ברכב. השאלה שנשאלה כאן היא מה היה אמור לעשות השופט הצבאי במקרה כזה, מה גם שההרשעה הייתה עלולה לשלול את זכותו של החבר שנפצע קשה להיות מוכר כנכה צה"ל.

הקלות הבלתי נסבלת של הענישה

במאמר זה מצוין סיפורו של נהג אשר נהג ברכב, למרות שהוא בלתי מורשה לנהיגה ונגזרו עליו 10 שנות פסילה. בסוף דבר פסק הדין בוטל ו 10 השנים הומתקו ל 88 ימי פסילה, אותם הנהג הספיק כבר לרצות, הכיצד והאם יתכן הדבר הזה.

משרד עורכי דין

נהיגה בשכרות – אם שותים תחילה קוראים

מפורטות 13 הנחיות לנהג על מנת שלא להסתבך בעבירה של נהיגת רכב בשכרות, שהעונש בגינה הינו שנתיים פסילת רישיון נהיגה בפועל. בין השאר מתקיימת התייחסות לשאלה האם מותר לסרב להבדק לבדיקת שכרות.

במאמר סירב להיבדק לבדיקת ינשוף וזוכה- מפורט תמלול השיחה שהוקלטה בין השוטר לנאשם, לפיה הנאשם מסרב בכל תוקף להיבדק ובכל זאת בית המשפט מצא לזכותו. בין השאר נמצאנו קוראים, "שוטר: אתה מעוניין לעשות בדיקה של ינשוף? הנאשם: לא, השוטר: בדיקת מאפיינים מעוניין? הנאשם: לא, אני לא מעוניין לעשות שום בדיקה, שוטר: אוקי בסדר תודה, הנאשם: אבל למה, למה אתה עושה את זה אחי?".

 

השופט לא האמין לשוטר אך כן האמין לנאשם שהודה

במאמר זה מסופר על חייל שעמד לדין בבית דין צבאי בעבירת מהירות. השוטר העיד עדות שאינה אמת לגבי נסיבות האירוע. השופט לא האמין לו. הנאשם הודה בפני השוטר בביצוע העבירה וביקש שיוותר לו אך בסוף דבר השופט זיכה את הנאשם.

השופט לא האמין לשוטר אך כן האמין לנאשם שהודה
השופט לא האמין לשוטר אך כן האמין לנאשם שהודה

 

נפסל ולא ידע שצריך להפקיד את הרישיון

במאמר זה מסופר סיפורו של נהג אשר רישיונו נפסל בפועל. הנהג ריצה את מלוא תקופת הפסילה בת שנה וכשביקש לחדש את רישיון הנהיגה לאחר סיום הריצוי, הסתבר שכיוון שלא הפקיד את הרישיון, הנהג נדרש לרצות את העונש – פעם נוספת!
העניין הגיע לנשיא המדינה אשר דן בבקשה לחון את אותו נהג.

הספר מכיל מאמרים רבים נוספים, אשר בהם מסופר סיפורים המרתק של נהגים אשר אותם ייצגתי במהלך השנים. אתם מוזמנים בחום לקרוא את הספר ולהיחשף לתיקי התעבורה הרבים שמשרדנו ייצג במשך 45 שנות הפעילות.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

משרד עורכי דין אילון אורון

עו"ד אילון אורון הינו אחד מעורכי הדין המובילים בייצוג בתיקי התעבורה ברחבי המדינה מזה למעלה מ-40 שנה.

משמש יו"ר (משותף) של ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין.

הרצה רבות במסגרת שונות בתחום. מופיע תדיר בתוכניות טלוויזיה, רדיו בנדון.

כתב לאורך השנים מאמרים בכל אחד מהעיתונים היומיים, ומשמש אוטוריטה בתחום.

בנוסף אף הוציא לאור מספר ספרים בתחום, לרבות אנציקלופדיה המונה עשרות אלפי ערכים הנוגעים למשפטי התעבורה.

במשרדו עורכי דין המסייעים לו ואשר התמחו בתחום מזה שנים רבות, כולל שני בניו.