עדות לא אמינה – כתב האישום שבוטל

להאזנה:

 

כאשר נגרמת תאונת דרכים עקב אי ציות לרמזור אדום, וכאשר כל אחד משני הנהגים המעורבים טוען כי נכנס לצומת באור ירוק, תיק המשטרה אמור להיסגר מבלי להעמיד איש מהם לדין, אלא אם קיים עד לא מעורב התומך באחת הגרסאות. נשאלת השאלה, מה קורה כאשר אחת הגרסאות נתמכת בעדות נוספת אך אין המדובר בעד אובייקטיבי, אלא בנוסעת ברכב המעורב שהיא אשתו של הנהג המעורב?

 

תיאור המקרה

נהגת רכב פרטי נסעה בקרית אונו – ברחוב לוי אשכול מצפון לדרום והתקרבה לצומת מרומזר עם רחוב יחזקאל. באותה שעה, על פי כתב האישום שהוגש נגדה, נהג המעורב ברכב פרטי בכיוון ההפוך. נטען בכתב האישום כי הנהג המעורב נכנס לצומת בנסיעה ישרה, בחסות האור הירוק ואילו הנהגת המעורבת, כך על פי כתב האישום, נכנסה לצומת ופנתה שמאלה, כאשר בכיוון נסיעתה דלק אור אדום. כתוצאה מכך התנגשה ברכבו של הנהג המעורב ועקב ההתנגשות נחבלה נוסעת ברכב המעורב, אשתו של הנהג המעורב.

בישיבת ההקראה טענתי כי אין הצדקה להגשת כתב האישום בהיעדר עד אובייקטיבי ואם התביעה לא תחזור בה מכתב האישום אעמוד על חיובה בהוצאות בזאת באשר על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה אין להגיש כתב אישום בהיעדר סיכוי סביר להרשעה.

על פי  עדות אשתו של המעורב, בהגיעם לצומת, בעלה, שנהג ברכבם, אמר לה "מישהי נכנסה לצומת" ולפי עדותה "במקום בו נסענו ישנו רמזור לנסיעה ישר בלבד ובטוחה כי נכנסו לצומת באור ירוק".

עדות לא אמינה – כתב האישום שבוטל
עדות לא אמינה – כתב האישום שבוטל

יתרה מכך, אשתו של המעורב הוסיפה ואמרה בעדותה כי "מלבד זה שאני בטוחה שאנחנו עברנו באור ירוק אני רוצה לציין כי הנהגת שפגעה בנו נגשה אלי ושאלה לשלומי, והתנצלה שלא יודעת מה עבר עליה שעברה באור אדום וציינה כי היא נהגת 26 שנים וזה פעם ראשונה שזה קרה לה".

גם הנהג המעורב טען שהנאשמת אמרה לו שהיא מצטערת והיא מודעת לכך שהיא פנתה שמאלה באור אדום בטעות. יצוין כי הנהג המעורב חצה את הצומת בנסיעה שוטפת.

הנאשמת ציינה בעדותה כי נעמדה לפני קו העצירה באור אדום אך המתינה להתחלפות האור לירוק, ברגע שהאור התחלף פנתה שמאלה כדין ואז הגיע הנהג המעורב ופגע ברכבה.

המדובר בצומת שבו קיימות שתי מערכות רמזורים בכיוון נסיעת הנאשמת האחת לישר ואחרת לשמאלה.

כן יצוין כי כשנשאלה הנאשמת האם יכול להיות שהתבלבלה בין שתי מערכאות הרמזורים אמרה "כן יכול להיות שהסתכלתי על הרמזור הלא נכון לישר בלבד שהיה בטוח ירוק. לגבי הרמזור שלי לא יודעת אם בעת שפניתי שמאלה היה לי ירוק או אדום".

סוף דבר כיוון שמדובר בעדות הנתמכת בעדות לא אובייקטיבית ולמרות הספק בגרסת הנאשמת מצאה התביעה יום לפני שהתיק נקבע לשמיעת הראיות לחזור בה מאישום והנאשמת זוכתה.

ת"ד 8688-03-20 מ"י נ' אליאב | כבוד השופטת ציפורה משה | פס"ד מיום 18.4.21

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

משרד עורכי דין אילון אורון

עו"ד אילון אורון הינו אחד מעורכי הדין המובילים בייצוג בתיקי התעבורה ברחבי המדינה מזה למעלה מ-40 שנה.

משמש יו"ר (משותף) של ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין.

הרצה רבות במסגרת שונות בתחום. מופיע תדיר בתוכניות טלוויזיה, רדיו בנדון.

כתב לאורך השנים מאמרים בכל אחד מהעיתונים היומיים, ומשמש אוטוריטה בתחום.

בנוסף אף הוציא לאור מספר ספרים בתחום, לרבות אנציקלופדיה המונה עשרות אלפי ערכים הנוגעים למשפטי התעבורה.

במשרדו עורכי דין המסייעים לו ואשר התמחו בתחום מזה שנים רבות, כולל שני בניו.