ב.1. כללי:
המשטרה נוהגת לאכוף, בעיקר את הציות להגבלות המהירות בדרכים. היא עושה זאת, בין היתר, משום שבידיה מכשור המאפשר לה בקלות יחסית לרשום דוחות על ביצוע עברה זו. זאת, אף על פי שסטטיסטית המהירות עצמה אינה עומדת בראש סולם הסיבות לגרימת תאונות דרכים. לפי פרסום משטרת ישראל בחוברת "תאונות דרכים – דוח סטטיסטי" לשנת 2002, נמצאת עברת המהירות כגורמת לתאונות דרכים במקום עשירי מתוך עשרה גורמים עיקריים, כפי שניתן לראות ברשימה הבאה:
אחוז בתאונות הקטלניות | אחוז מסה"כ הסיבות | העברה |
4% | 13% | אי ציות לרמזור |
3% | 11% | אי מתן זכות קדימה לרכב |
11% | 9% | סטייה מנתיב |
2% | 9% | אי ציות לתמרור עצור |
2% | 9% | אי ציות לתמרור תן זכות קדימה |
3% | 9% | אי שמירת רווח |
14% | 6% | מהירות מופרזת |
3% | 6% | פנייה לא נכונה |
18% | 4% | התנהגות הולך רגל |
3% | 4% | אי-מתן זכות קדימה להולך-רגל |
6% מהתאונות התרחשו בגלל מהירות מופרזת. סה"כ התרחשו 1222 תאונות בגלל מהירות מופרזת. בעוד ש-162 תאונות בלבד התרחשו בגלל מהירות העולה על המותר בחוק, שאר התאונות התרחשו בגלל מהירות בלתי סבירה לנסיבות.
יוצא, אפוא, כי משטרת ישראל משקיעה מאמץ רב באכיפת עברות מהירות אף על פי שלמעשה בשנת 2002 אירעו 162 תאונות בלבד בשל נסיעה במהירות מופרזת שהם 0.8% מסה"כ התאונות.
קרא עוד על:
אי ציות לרמזור אדום
להערכת סיכוייך ללא חיוב או יצירת קשר לחץ/י כאן