אחריות הרוכב לתאונת דרכים שנגרמה כיוון שהגומי שקשר את המטען באופנוע נקרע.
האופנוע הוא כלי מסוכן, כידוע, ורוכבי האופנועים מסתכנים במעורבות בתאונות דרכים, לא רק במקרה שהם עצמם חוטאים בנהיגה לא זהירה או הרפתקנית, אלא גם במקרה שנהג אחר פוגע בהם. ואז, מטבע הדברים הפגיעה ברוכבי האופנוע קשה יותר, בהעדר המיגון שזוכה לו הנוסע ברכב סגור. אלא שבכך לא מתמצה הסיכון, ולעיתים עלול רוכב האופנוע להיקלע לתאונה קשה, אפילו אם האופנוע לא נפגע ע"י רכב אחר, ולמרות נהיגה זהירה של הרוכב, והכול-כמעט-בגין התערבות כוח עליון.
דוגמה למקרה
והרי דוגמה: רוכב אופנוע נהג אופנוע כבד מאילת לכיוון ירושלים, ומאחוריו ישבה חברתו. הרוכב נסע במהירות חוקית (80 קמ"ש) בכביש הערבה, באור יום, במזג אוויר נאה, ובקטע כביש ישר ונקי מעיקולים. והנה התרחש אירוע לא צפוי והרה אסון, שאת תיאורו פירט הרוכב בהודעתו במשטרה: "הרגשתי שהגלגל האחורי ננעל, וכתוצאה מכך התהפכנו עם האופנוע." התברר שתיק החפצים שקשר הרוכב לסבל שמאחורי המושב האחורי השתחרר ונתפס בכנף האחורית. עקב כך התהפך האופנוע. הרוכב נזרק לכביש, בגדיו התחככו עם האספלט החם, ונגרמו לו כוויות שהותירו בגופו לצמיתות צלקות עמוקות. הוא אושפז תקופה ארוכה ובהמשך נאלץ להלך בעזרת קביים. חברתו נפגעה קל יחסית.
קרא עוד על: